tisdag 19 mars 2013

GRETA&ANNA 2 ÅR !!!

Vad vore en födelsedag utan något firande?


Butiken fyller nu 2 år och det har varit en lång emotionell resa med världskris på löpsedlar och två fantastiska klädbutiker som har stängt i vår småstad pga. konkurs.
En påminnelse över hur prekär vår bransch är ...

Osäkerheten har givit oss sömnlösa nätter, vi har varit uppe sent på natten för att skriva budget, tänka, inventera, räkna och räkna igen.
Vi har haft ont i magen över de risker vi har tagit i tron på något som vi älskar, vi har peppat varandra, vi har gått emot strömmen, vi har skrattat över vår okunskap och vi har känt oss stolta över vår kunskap.

Häromdagen såg jag en svensk film som heter "Små citroner gula" där huvudrollsinnehavaren öppnar tillsammans med andra en lyxig restaurang som dock inte känns hennes fullt ut. Nära en konkurs ändrar hon konceptet och gör restaurangen till en personlig sådan med personal som kanske inte alltid besitter den kunskapen de borde men med något utbildning aldrig kan ge en person: glimten i ögat och konsten att bjuda på sig själv på ett charmigt roligt sätt.

När jag såg filmen tänkte jag direkt på vad min underbara kollega sa till en kund häromdagen och som jag skrattade så gott åt när mina öron hörde henne. När jag tittade på henne log hon och sa "ja, jag vet. Vad var det jag sa egentligen?" Det var bara en rolig kommentar som visar på att allt behöver inte alltid vara så himla seriöst, kläderna behöver inte alltid hänga som om ingen hade tittat på dem tidigare. Perfektion är inget vi strävar efter, vi gillar det personliga ...

Jag själv är beteendevetare och gymnasielärare och Jessica är lärare på mellanstadiet. Trots detta har vi idag en butik som många andra pratar om då vi har lyckats på två år skapa oss ett namn bland andra butiksägare och kunder i Sverige genom att "köra på" så som vi vill ha det och genom att vara det enda vi kan "oss själva".

 Många anser att vi har lyckats med konsten att hitta märken som inte finns i var och varannan butik då vi vet vad vi gillar och är inte sena med att stå för det. Inköpen går snabbt när vi är med. Time is money, tid är samhällets bristvara och tid lägger vi på det vi gillar och inte på långdragna inköp.
Vi tror helt enkelt på kärlek vid första ögonkast även gällande kläder =)

Jag skall nu inte dra på detta inlägg allt för länge men jag är trots allt den som älskar att skriva och våra ständiga uppdateringar på bloggar, facebook och instagram är något vi är kända för.
Vissa gillar det, vissa inte men även där har man valet att ha oss eller inte =)

Idag hade vi besök från en av många 118 företag, vi köpte inget då vi satsar inte pengar på sådant. Han testade olika varumärke på google och uttryckte sig med "ni äger google" då vi hamnade på bästa top 5 platser på många sökningar och ofta på första.

Vi kanske inte äger google för då hade vi idag varit ekonomisk oberoende men vi gillar sociala medier och har fått otrolig respons för det arbete vi lägger på detta.

Nu slutar jag dock och kommer till kontentan! =)

Vi tänker fira butikens 2 årsdag genom att imorgon onsdag den 20 och i övermorgon torsdag den 21 erbjuda en rabatt på 20% på ordinarie pris på en valfri vara i butiken.

 Detta gäller dock inte rea varorna.
Ni kära kunder som inte bor i Borås får självklart också samma erbjudande men då endast om ni beställer via telefon och betalar samma dag. Vårt tel.nr. är 033-107595.

Passa nu på att köpa något du har tittat på men har tänkt "sen", nu har du nämligen möjligheten att köpa det med en riktig bra rabatt.

Denna rabatt gäller dock endast onsdag 20/3 och torsdag 21/3, vi vill tydliggöra detta så att inga missförstånd inträffar =)

Nu önskar vi dig en underbar kväll och titta bland alla våra kort på facebook. Där hittar du några av alla de nyheter för vår/sommar 2013 som finns i butiken och välkomna att fira butikens födelsedag med oss!



Kram från Jessica och Michela ...



2 kommentarer: