måndag 5 december 2011

HATTAR

Innan jag stänger av för dagen skall ni få ett litet inredningstips.

När jag bodde med min familj i en större villa utanför Bologna särskilde sig nog vår inredning lite från den traditionella italienska som rådde på "den tiden".
Mamma är ju svenska och visst märktes den svenska "touchen" i vårt hem och då inte bara i form av att man fick ta av sig skorna när man gick in, något som då inte var vanligt i Italien =)

Något min mamma älskade och fortfarande älskar är nämligen hattar.
På en vägg i en av vardagsrummen hade hon hängt på hela väggen hattar i olika modeller vilka skapade en personlig inredningsdetalj som många beundrade och kommenterade.

När jag såg den här bilden i en tidning kunde jag inte annat än att le.
Nästan som i det hemmet som var min casa ...



Lite inspiration ... =)
Godnatt från oss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar