onsdag 21 december 2011

BLANDAT ...

Nu har dagen före doppardagen kommit ... Hahaha! Vet inte ens vad jag skriver men det är något man säger här i Sverige =)
Då man måste bjuda på sig själv måste jag berätta om hur fel det kan bli ibland när man inte är född i landet.
Som ni kanske vet så är jag född och är uppvuxen i Bologna (samma stad som våra Please jeans kommer ifrån =),  i Italien där jag bodde i hela 20 år.
När jag flyttade hit (min mamma är svenska) så förstod jag att en svensk tradition under Julen är att skicka Julkort till nära & kära. 
I Italien har vi inte denna tradition då vi pratar med våra vänner och önskar samma in real life istället.
Oavsett vad så ville jag ta seden dit jag kom så jag skickade flera Julkort.
När jag dock gick förbi dåvarande Gallerix såg jag att på vykorten som redan var textade stod det "God Jul" ... På de jag själv hade skrivit stod det "Gud Jul" =)
U och O uttalet är tvärtom nämligen så mina Julkort blev väldigt annorlunda och bjöd på några leenden...

Jag fick fota två mysiga kunder som kom in i butiken för att prova våra underbara och kaxiga mössor och jag fick vidare lov att blogga ut den här söta bilden.


Vidare kom en underbar kund med en present till min dotter som expedierade henne sist hon var inne =)
Presenten skall följa med till Italien så att hon får titta på innehållet där...
Tack för omtanken!


Igår kom även våra efterlängtade etiketter !!!


Glöm nu inte att butiken är fylld med en massa underbara saker att ge bort nu till Jul, klänningar att ta på dig till alla festerna och så har vi självklart även våra omtyckta presentkort att ge bort!
Idag står vi klara för att slå in en mängd Julklappspresenter!

Lite för tidigt kanske men hoppas att du kommer i "GOd Jul" stämning  =) samt tänk på att vi har idag öppet till 21 !!!



2 kommentarer:

  1. hihi...så fel det kan bli!!
    Inte många dagar kvar nu tills röstningen är avgjord! jag kämpar på! :-) Har du skänkt en röst till mitt pepparkashus? :-)
    God Jul på er!!!

    SvaraRadera