torsdag 17 november 2011

TÄND ETT LJUS ...

Efter förra veckans saknad av långa inlägg så måste vi kompensera detta med en ordentlig sådan =)

Egyptens sol har bytts ut med kyla och mörker men allt har verkligen sin charm.
Denna tid på året kan beskrivas kanske bäst med ordet "mysigt" då man värmer sig med snygga jackor, varma koftor, vantar, mössor och annat. Ett sätt att bemöta vintern är att se charmen i den vilket är inte alltid lätt för att vara italienska som jag...

Något både Jessica och jag älskar är ljus.
Även under sommaren kan jag tända värmeljus och andra vanliga för oavsett väder så tycker jag att ljus är en detalj i hemmet som höjer mysgraden =)

Vi har köpt in fantastisk vackra blockljus från danska märket Lena Bjerre och i verkligheten är de tom. vackrare än när vi såg dem i den fina katalogen som de presenterades i.
Vi har köpt in dem i tre olika storlekar och i tre olika färger: silver, guld samt brons.



Klicka på bilden om du vill förstora upp den...

Från Lena Bjerre har vi även köpt in blockljus som du kan använda till kommande Första Advent.
Snygga att bara ställa på ett fat med lite granris eller dylikt...
Ibland är det enkla det finaste.


Nu skall jag gå och fika med en väninna och efter det kommer nog ytterligare ett inlägg för att avsluta kvällen med att fundera på vad JAG skall bjuda på för fika då det är visst min tur att stå för fredagsfikat som vi har tillsammans med våra underbara grannar på Vivåga.
Mums om det inte är jag som har bakat det =)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar