lördag 16 juli 2011

A SPECIAL AFTERNOON TEA

Om du går in på en butiks blogg  finns nog ett visst intresse för bland annat mode & gillar man mode måste vi i dagens inlägg ge ett tips som jag Michela har själv erfarit av.

För ca 2 år sedan åkte jag till London med min syster & min mamma. Vi åkte dit för att fira min mors födelsedag. 
Då jag roar mig med att läsa tidningar som Cosmopolitan, Elle, Vogue med flera så hade jag i alla dessa tidningar sett tips på en afternoon tea som en riktig fashionista inte kan eller får missa.

Då jag tyckte att detta såg lite lyxigt och typiskt kvinnligt ut skickade jag iväg ett mail för att boka ett bord på den anrika och fem stjärniga hotellet The Berkeley Hotel.
Fick bekräftat att ett bord väntade oss på The Caramel Room där man får njuta av denna numera mycket kända Aftenoon Tea.


Det som kännetecknar samt utmärker denna Afternoon Tea från alla de andra som erbjuds i London är att kakorna, bakelserna är gjorda efter senaste modet.
De väljer ut de senaste it-väskorna, skorna och kläderna från de mest kända designer och gör om dem till  njutningsbara kakor.

Se här några exempel:





Här länkar vi till deras hemsida och vill du ta en riktig Afternoon Tea som är typiskt "tjejigt" så har du här vår lilla tips denna soliga lördag.


Vi önskar dig en fantastisk dag och vi påminner dig att vi har idag öppet 10-14.
Kram från oss!


2 kommentarer:

  1. Vet inte om det är något du vill uppmärksamma på din blogg men...

    Se det som en kul grej. Det har korats vilka låtar som är bäst i världen. Vilka filmer som ligger i topp. Vilka böcker man ska läsa. Nu tänkte vi kora världens 100 vackraste klackar på www.skofetischist.com!

    Kika gärna in hos oss och skriv gärna en rad om det hos dig! :)

    SvaraRadera
  2. Skall absolut titta in på er hemsida =)

    SvaraRadera