onsdag 22 juni 2011

GLÄDJE ...

Ikväll vill jag blogga om glädje, en känsla som kan yttra sig på diverse olika sätt.

För 2 dagar sedan kom en underbar söt tjej inne i butiken och provade ett linne från Ti-Mo som hon bara älskade. Från provrummet hörde jag hennes små och stora glädje kommentarer, jag hörde henne skicka ett mms över sig själv och linnet till sin kompis och hon sa vid flertal gånger att hon kände sig som en prinsessa. Hon gick helt enkelt på moln ...

Själv blev jag så rörd av att se äkta glädje, att se någon yttra den på det så underbara spontana sättet som hon gjorde. 
När blev man så glad själv över något?

Idag kom en kompis till henne och hämtade linnet och så ringde telefonen strax före stängning.
På andra sidan luren var det hon, denna underbara tjej som ville tacka för att jag höll linnet en dag extra.
Hon lät fortfarande så glad och linnet som hon skulle få i födelsedagspresent blev inget sådant då hon klarade inte av att vänta i 2 veckor.
Det hade jag lätt kunnat räkna ut =)

Jag vill tacka denna underbara kund för ha visat upp spontan och äkta glädje.
Det finns inget roligare än att se någon bli så glad ...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar